maaikevanherwaarden.reismee.nl

Het duurt even...

..., maar dan heb je ook wat! Na een lange, lange reis met vooral veel wachten zijn we inmiddels veilig en wel aanbeland in Tromsø. Na een voorspoedige reis van Schiphol naar Oslo moesten we daar op het vliegveld de nacht doorbrengen. Dit betekende voor sommige mensen een nachtje niet slapen, maar de meeste vonden in de loop van de nacht een plekje op een bank of op de grond. De volgende morgen werden bij de Starbucks uitgebreid ervaringen (en foto's!) uitgewisseld. Want wat is er nou leuker dan foto's maken van slapende klasgenoten als je zelf de slaap niet kan vatten? Juist! Foto's van slapende leraren maken!

Om acht uur mochten we eindelijk inchecken voor onze vlucht naar Tromsø. Ook deze reis verliep voor ons voorspoedig. Onze bagage bleek echter niet met het vliegtuig te zijn meegekomen. Na een hoop moeite en wat hulp van de Noorse buschauffeur werd ons beloofd dat onze bagage in de loop van de middag alsnog zou arriveren. De uitermate vriendelijke buschauffeur bracht ons vervolgens naar de verschillende hotels (100 m van elkaar verwijderd) in Tromsø.

Het inchecken liep in het ABC hotel ook wat mindervlotjes, maar halverwege de middag had iedereen zich geïnstalleerd op zijn/haar kamer en vijf heren hebben zelfs een prachtig appartement toegewezen gekregen. Aangezien het met alleen een tasje handbagage lastig opfrissen is, ging iedereen vervolgens Tromsø verkennen. Jaap en Harm gingen terug naar het vliegveld om de koffers op te halen.

Aan het eind van de middag waren ook onze koffers op de plaats van bestemming aangekomen en kon eindelijk de reiskleding vervangen worden door een andere dikke trui en broek. Het is koud in Tromsø! Er ligt sneeuw, het miezert, maar het ziet er allemaal even fantastisch uit. Aan het begin van de avond zijn we met de hele groep bij een studentenrestaurant gaan eten. Op het menu stonden twee broodjes knakworst, zuurkool en aardappelpuree...

Inmiddels is iedereen weer brak en wel teruggekeerd naar de hotels. Ieder hotel heeft een woonkamer waar je kan bankhangen, spelletjes spelen en internetten. Aan het begin van de avond werd hier nog gretig gebruik van gemaakt, maar het is inmiddels (half elf) verdacht stil geworden...

Morgen staat de universiteit van Tromsø op het programma!

Renee

Geweldig om te lezen! Veel plezier daar in het koude noorden. Het is erg stil op de gang van de 2e verdieping!
xxx

Hans G.

Zwaar beroep hoor dat docentschap.....

Renate

Leuk om je zo te volgen! De tegenstelling met vorig jaar is qua weer wel groot zo te zien! Heel veel plezier daar in het barre noorden!! liefs, Renate

Jos Veelen

Leuk om jullie te volgen en wat foto's te kunnen bekijken. Heel veel plezier daar en maak er wat moois van.